SEO i SEM – jakie są różnice pomiędzy oboma pojęciami?

W internecie coraz częściej można natknąć się na pojęcia dotyczące SEO i SEM. Zarówno jedno, jak i drugie określenie dotyczy pozycjonowanie stron www w sieci. Promowanie stron internetowych i walka o zdobycie największej ilości klientów bezapelacyjnie ociera się o oba pojęcia. Czym więc one są i jakie występują pomiędzy nimi różnice?

Czym jest SEO a czym jest SEM?

Coraz częściej możemy zauważyć, że pojęcia SEO i SEM używane są nieco zamiennie. Jest to jednak błąd, ponieważ dotyczą one podobnego, lecz nieco innego tematu.

W ramach SEO mówimy jedynie o Search Engine Optimization, a więc wszystkich działaniach, które mają na celu podniesienie pozycji danej strony w rankingu wyszukiwania Google. W ramach czynności wchodzących w skład SEO wyróżniamy chociażby optymalizację strony internetowej, linkowanie zewnętrzne i linkowanie wewnętrzne i wiele więcej podobnych rzeczy. Można by powiedzieć, że jest to opcja dla osób oszczędnych, które nie chcą inwestować pieniędzy na samym początku – więcej o darmowym SEO i wykorzystywaniu stron internetowych w prawdziwym biznesie znajdziesz w serwisie www.sceptyk.pl.

Z kolei SEM jest tak jakby połączeniem SEO i PPC. Wiemy już co to jest SEO, z kolei w przypadku PPC mowa o Pay Per Click, a więc płatności za kliknięcie. Łatwo się więc domyśleć, że w ramach działań SEM wyróżniamy wszystkie płatne usługi, które mają również poprawić pozycję strony w rankingu wyszukiwań Google.

Różnic pomiędzy SEO i SEM jest znacznie więcej, jednak najważniejszą z nich jest to, że prowadząc samodzielnie działania SEO możemy zrobić to za darmo, z kolei samodzielnie prowadząc SEM tak i tak jesteśmy narażeni na koszty finansowe. Profesjonalne firmy oferujące pozycjonowanie stron korzystają zarówno z jednej, jak i drugiej metody.