Wizytówka Google to bezpłatny profil dla firmy. Pozwala decydować o tym, jakie informacje warto zamieścić w wyszukiwarce oraz w mapach Google. Zawiera takie dane jak: nazwę firmy, godziny otwarcia, dane kontaktowe czy adres. Przeczytaj tekst i dowiedz się więcej.
Wizytówka Google – co to jest?
Google Moja Firma, czyli potocznie wizytówka Google to usługa skierowana do przedsiębiorców mająca na celu poprawę ekspozycji ich firmy w internecie.
Przedsiębiorca ma pełną dowolność w kwestii znajdujących się tam treści. Wszystkie dane widoczne są w mapach Google i wyszukiwarce.
Korzyści płynące z obecnością firmy w Google
Przede wszystkim należy wspomnieć, że jest to usługa darmowa. Stanowi doskonałe uzupełnienie działań SEO. Pozwala trafić do znacznie szerszej grupy potencjalnych odbiorców naszych usług czy produktów. Wszystko to jest możliwe przy minimalnym nakładzie pracy z naszej strony, korzystanie z tego narzędzia nie wymaga od nas żadnych specjalnych umiejętności. Usługa jest prosta w konfiguracji a zarazem bardzo skuteczna.
Do założenia wizytówki Google potrzebujemy tylko swojego konta Google i oczywiście danych firmy.
Wizytówka Google – czy ma wady?
Narzędzie to budzi głównie pozytywne odczucia ale ma też wady. Największą z nich może być obecność opinii klientów – w tym i negatywnych. Opinię w Google może dodać każdy, nie tylko nasi klienci więc zwiększa to ryzyko nieprzyjemnych sytuacji między innymi z konkurencją. Opinii nie można usuwać – chyba, że jest ona niezgodna z regulaminem Google.
Negatywne opinię są więc pewnym problemem. Po pierwsze powinniśmy regularnie kontrolować jakie treści są dodawane na temat naszej firmy, wymaga to zagospodarowania pewnej ilości czasu, gdzie jak wiemy „czas to pieniądz”. Negatywną opinię można też obrócić na swoją korzyść umiejętnie komunikując się z klientem. Należy pamiętać, że taką konwersację widzi każdy potencjalny klient – pozwala to zatem budować wizerunek firmy troszczącej się o klientów i wychodzącą naprzeciw stawianym przez nich wymagań.
Weryfikacja firmy
Każda firma, która chce zaistnieć w usłudze wizytówka Google musi zostać zweryfikowana. Jest to prosta czynność możliwa do wykonania na kilka sposobów – przedsiębiorca sam decyduje w jaki sposób chce zostać zweryfikowany. Poniżej dostępne metody:
- poprzez odebranie telefonu lub wiadomości SMS z kodem autoryzacyjnym,
- drogą e-mail – należy postępować według przesłanych instrukcji,
- nagranie filmu potwierdzające obecność firmy pod wskazanym przez nas adresem,
- rozmowa wideo na żywo – podobnie jak nagranie filmu,
- ostatnia metoda to kartka pocztowa – zostaje ona wysłana na wskazany przez nas adres. Znajduje się na niej krótki kod weryfikacyjny i tym samym potwierdza naszą obecność pod adresem.
Czasem Google wymaga od nas weryfikacji więcej niż jedną metodą. Jest to pewne utrudnienie ale dzięki temu zwiększa się jakość usługi, a co za tym idzie zwiększa też pozytywny odbiór Wizytówki Google wśród konsumentów.
Płatne usługi w Google Moja Firma
Prowadzenie swojej wizytówki jest w pełni darmowe, ale Google przygotowało też płatne funkcje, takie jak:
- reklamowanie w ramach Google Ads – pozwala umieścić naszą firmę na samym szczycie wyników wyszukiwania,
- wynajęcie fotografa – może on wykonać wirtualny spacer co jeszcze bliżej zbliży naszą firmę do potencjalnych klientów.
Wizytówka Google – czy warto?
Jak widać jest to usługa, która ma niemal wyłącznie zalety. Wady w postaci obecności negatywnych opinii mogą zostać przekute w korzyść – przy umiejętnym podejściu do konsumenta naszych usług lub produktów.
Myślę, że ciężko znaleźć równie dobre narzędzie do promowania swojej firmy i umożliwienia jej obecności w internecie. Zwłaszcza, że Google Moja Firma jest w pełni darmowa w swojej podstawowej wersji.