Jak pozyskiwać opinie klientów o firmie lub marce? Skuteczne sposoby na zdobycie cennych rekomendacji.

Jak często, zanim dokonasz zakupu produktu sprawdzasz w Internecie opinie na jego temat? Co robisz, gdy nazwa marki lub firmy, której produkt chcesz kupić nic Ci nie mówi? Nawet, jeśli czasami możesz mieć wątpliwości czy zamieszczone na danym portalu oceny są adekwatne i wiarygodne, to w większości przypadków kierujesz się w pewien sposób tym, co napisali inni klienci. Pozyskiwanie pozytywnych opinii jest więc niezwykle ważne i warto uwzględnić to działanie w planowanych aktywnościach marketingowych. Możesz tworzyć wielkie kampanie promocyjne, jednak najbardziej skuteczną rekomendacją najczęściej okazuje się zdanie innych osób.

Wpływ opinii na decyzje zakupowe klientów – czy pozyskiwanie ocen rzeczywiście jest tak istotne?

O tym, jak duże znaczenie w procesie zakupowym mają opinie klientów mogliśmy przekonać się jeszcze zanim działania w Internecie stały się popularne i ogólnodostępne. Nasi rodzice i dziadkowie wiedzę o jakościowych produktach i usługach pozyskiwali najczęściej od bliskich czy znajomych osób, którzy sami zdążyli sprawdzić ich jakość.

Choć czasy i możliwości znacznie się zmieniły, to obecnie ponad 90% konsumentów szuka opinii zanim podejmie decyzje o zakupie danego produktu. Marketing opiera się na szeregu różnych działań promocyjnych i reklamowych, jednak bez pozytywnych ocen pozostawionych przez zadowolonych klientów możesz mieć spory problem z pozyskaniem nowych. Zadanie jest tym bardziej trudne ze względu na to, że dużo łatwiej przychodzi odbiorcom wystawić negatywną opinię po nieudanej transakcji, niż pozytywną po udanym zakupie.

Specjaliści z Rating Captain postanowili stworzyć narzędzie, które w znaczny sposób ułatwi przedsiębiorcom i marketingowcom zbieranie ocen o marce lub produktach w social mediach czy wizytówce Google Moja Firma. Pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat usługi czy firmy to jeden z celów, jakie powinni obrać przedsiębiorcy, jednak równie ważny jest sposób reakcji na negatywne komentarze niezadowolonych użytkowników. Prowadzenie komunikacji w Internecie nierzadko bywa sztuką, której jako przedsiębiorca musisz się nauczyć lub w innym przypadku powierzyć to zadanie specjalistom. Opanowanie, przemyślane komunikaty, nienacechowany emocjonalnie język pomogą w odpowiedziach na niepochlebne komentarze. Ważne jest, aby nie pozostawiać ich bez reakcji – odpowiedź firmy w odniesieniu do zniechęconych klientów jest niezwykle ważna w oczach potencjalnych odbiorców. Sprawdź, co jeszcze możesz zyskać decydując się na zakup aplikacji.

Sposoby na pozyskiwanie pozytywnych opinii

Rating Captain to aplikacja, która w znaczny sposób ułatwiła firmom zdobywanie ocen na portalach opiniotwórczych. Jak działa proces pozyskiwania opinii? Klient po przeprowadzonej transakcji zakupowej jest pytany o wrażenia wynikające ze skorzystania z usług firmy. Jeśli są pozytywne, odbiorca zostaje poproszony o wystawienie swojej oceny. W przypadku negatywnych odczuć klient zostaje skierowany do kontaktu z przedstawicielami marki.

To tutaj pojawia się duża szansa na przekucie wpadki w sukces. Odpowiednia komunikacja pozwoli zażegnać konflikt i uchronić firmę przed niechcianą negatywną reklamą. To moment, w którym jako firma możesz przeprosić klienta za problemy, jakie go spotkały w związku z zakupem lub wyrazić skruchę. Dodatkowo, oferując rabat możesz pokazać klientowi, że zależy Ci na jego zdaniu oraz na tym, aby nie rezygnował z Twojej firmy i spróbował w przyszłości ponownie skorzystać z jej oferty. Część niepochlebnych komentarzy może wynikać z pewnych nieporozumień, dlatego tak ważna jest w tym przypadku rozmowa z klientem. Możliwości, jakie daje aplikacja Rating Captain to szansa nie tylko na pozyskanie nowych opinii, ale również na znaczne ograniczenie pojawiania się tych niepochlebnych.