Jak sprzedawać buty w sieci?

Każdy rynek i sektor obuwia wymaga innej strategii. Sprzedaż obuwia to dość duży rynek i szeroki wybór produktów. Dlatego sprzedaż butów nie powinna być traktowana tak samo na wszystkich rynkach. Tak więc w kolejnych segmentach pokażemy najlepsze strategie marketingowe do sprzedaży butów w zależności od ich rodzaju rynku i innych cech.

Buty damskie

Buty skierowane do żeńskiej grupy odbiorców stanowią jeden z największych rynków. Kobiety zazwyczaj kupują o wiele więcej butów niż mężczyźni.

Prawda jest taka, że konsumpcjonizm jest tu dość szalony i kobiety kupują dużo obuwia; bardziej z potrzeby mody i wyglądu niż użyteczności. Najlepszymi strategiami marketingowymi dla tego typu obuwia damskiego są wizualne strategie marketingowe w mediach społecznościowych, takie jak Instagram, Facebook i Pinterest.

Buty męskie

Oczywiście konsumpcjonizm występuje również w modzie męskiej. W rzeczywistości, na różnych rynkach, mężczyźni wydają więcej pieniędzy na buty niż kobiety. Jednak mężczyźni zawsze są charakteryzowani w świecie mody jako mniej selektywni niż kobiety przy wyborze butów.

Kobiety poświęcają znacznie więcej czasu i energii przed wyborem butów. Natomiast mężczyźni mają tendencję do znacznie szybszego podejmowania decyzji. Tak więc, poza strategiami marketingowymi na portalach społecznościowych, wskazane jest również promowanie się na dużych stronach e-commerce.

Buty dla dzieci

Na różnych rynkach obuwniczych dzieci stanowią najbardziej lukratywnych klientów. Dzieje się tak dlatego, że ciągle rosną, więc muszą co jakiś czas zmieniać buty. Posiadanie własnego sklepu internetowego zajmującego się sprzedażą obuwia, które jest dostosowane do dzieci, jest doskonałym pomysłem marketingowym.

Klasyczne buty

Klasyczne buty powinny oznaczać wygodę i praktyczność. Ponieważ buty te nadają się na różne okazje, większość konsumentów postrzega je jako konieczność w swojej szafie. Własne sklepy internetowe to doskonałe narzędzie do sprzedaży tych butów.

Buty o specyficznym przeznaczeniu

Istnieją różne rynki butów o określonym przeznaczeniu. Buty o specyficznym przeznaczeniu to takie, które są wykorzystywane do określonych prac lub czynności wymagających konkretnego modelu obuwia. Przykładem może być obuwie używane w budownictwie lub przeznaczone na trudny teren. Więcej o tego typu obuwiu w https://www.twojebuty.pl

Innym rodzajem butów używanych w specyficzny sposób są niektóre buty stworzone do noszenia przez kucharzy lub lekarzy. Takie obuwie musi oddawać bezpieczeństwo, trwałość i jakość. Najlepszą strategią marketingową do ich promowania jest SEO, ponieważ zawierają one konkretne wyszukiwania w sieci.

Buty sportowe

Buty sportowe mają największy udział w rynku wśród sportowców amatorów lub osób, które chcą być sportowcami amatorami.

Konieczne jest, aby takie obuwie skupiło się na przekazaniu informacji o wygodzie, trwałości, technologii, a także przekazaniu informacji o tym, że są one odpowiednie do wykonywania wymagających aktywności fizycznych. Takie cechy sprawią, że konsumenci poczują się jak naśladowcy podziwianych przez siebie sportowców.