Zalety Google Analytics

Google Analytics jest polecane dla osób, które mają biznes e-commerce i chcą zwiększyć swoje umiejętności marketingowe. Również blogerzy często korzystają z tego narzędzia, aby poznać swoich odbiorców i przyciągnąć więcej użytkowników. Gdy poznasz zalety Google Analytics, z pewnością będziesz zachęcony wykorzystania go w swoich projektach.

Koszty

Jedną z zalet Google Analytics i w ogóle pakietu Google jest to, że z uniwersalnej wersji analytics można korzystać za darmo. Istnieją pewne płatne plany, które Google udostępnia firmom, w taki sam sposób jak w przypadku G-suite; jednak darmowa wersja zawiera wszystkie narzędzia, których możesz potrzebować, aby zacząć.

Trzeba pamiętać, że darmowa usługa jest przeznaczona tylko dla osób, które generują mniej niż 5 milionów wyświetleń miesięcznie. Jeśli masz więcej, powinieneś kupić wersję Google Analytics 360, która może kosztować około 150 000 dolarów rocznie. W przypadku tak dużych strona analizą danych zajmuje się tak zwany traffic manager, o którym przeczytasz tutaj.

Raportowanie i dostosowywanie do potrzeb

Google Analytics pozwala na dostosowanie raportów, alertów i zewnętrznych aplikacji, które można podłączyć do ogólnego pulpitu nawigacyjnego. Dzięki temu zawsze znajdziesz opcje dopasowane do konkretnych potrzeb Twojego portalu

Dodatkowo Google Analytics posiada tworzone przez użytkowników szablony różnych typów raportów, dzięki czemu można je wykorzystać i wiedzieć, jakie dane są najbardziej potrzebne.

Funkcje

Narzędzia, które oferuje Google Analytics są idealne do uzyskania ogólnych informacji o użytkownikach, co pomaga w łatwiejszym tworzeniu strategii marketingowych. Zwiększa też prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą bardziej zainteresowani Twoimi treściami, jeśli będziesz podążał za trendami, które wyznacza Google Analytics.

Prosta

Jedną z zalet Google Analytics, jak i ogólnie narzędzi Google, jest to, że pomimo zajmowania się tak rozległym tematem, jakim jest analityka cyfrowa, nadal są one proste dla użytkownika.

Kilka projektów w jednym koncie

Wśród zalet Google Analytics, ta jest bardzo doceniana przez osoby, które mają kilka projektów, ponieważ Google Analytics pozwala na posiadanie różnych stron i projektów w jednym koncie. Wystarczy, że podasz adres e-mail, a w wersji darmowej możesz połączyć do 100 projektów. Ta liczba może wzrosnąć, jeśli kupisz płatną wersję.