Prawidłowe ustrukturyzowanie bloga poprawia czytelność, a tym samym pomaga czytelnikom w pełni zrozumieć przekaz, jaki do nich kierujemy.
W konsekwencji, jeśli lepiej zrozumieją przekazywane przez nas informacje, z większym prawdopodobieństwem znajdą odpowiedź na nurtujące ich pytanie, co sprawi, że zaufają naszej marce, nadając wiarygodność nie tylko pismu, ale także oferowanym przez nas produktom i usługom. W końcu struktura bloga jest niezbędnym elementem dla SEO, Content Marketingu i Inbound Marketingu.
Gdy wyszukiwarki, takie jak na przykład Google, zorientują się, że udzielamy wartościowych odpowiedzi na określone zapytania, jest bardzo prawdopodobne, że przesuniemy się w górę w ich rankingach.
Wyższe pozycje w wyszukiwarkach + większa liczba czytających = gwarantowana skuteczność strategii marketingu cyfrowego.
Jaka jest struktura bloga, która daje najlepsze efekty?
1. Zrób jasny i zwięzły wstęp (lead)
Każdy post powinien mieć wyraźny wstęp mówiący, o czym jest artykuł.
W tym przypadku zakres jest bardzo szeroki, możesz używać metafor, anegdot lub mówić bezpośrednio o temacie, który czytelnicy poznają w dalszej części tekstu. Wszystko zależy od Twojej grupy docelowej!
Jeśli treść ma długość np. 1000 słów, ideałem jest, aby lead nie przekraczał 200 słów i zawierał między pierwszym a drugim akapitem słowo kluczowe, aby poprawić pozycjonowanie SEO. W tym przewodniku na poczytam.pl znajdziesz więcej informacji o tworzeniu leadu.
2. Użyj nagłówków H2, H3, H4
Podtytuły mają ogromne znaczenie dla struktury bloga, ponieważ pozwalają użytkownikom szybko przeskanować tekst i zdecydować, które fragmenty chcą czytać. Dlatego nagłówki powinny być atrakcyjne i dawać zapowiedź dalszego tekstu.
3. Utrzymuj krótkie akapity
Nie ma nic bardziej nużącego, niż przeglądanie długiego akapitu, w którym musimy się wysilać, aby znaleźć to, czego szukamy. Dlatego im bardziej zwięzłe są akapity, tym łatwiej jest je szybko przeczytać i przeanalizować.
Jest to jeden z głównych sposobów, w jaki struktura bloga różni się od pisania esejów. W przypadku bloga nie staramy się, aby akapity były tak długie, ale staramy się, aby były jak najkrótsze.
4. Używaj przekonujących obrazów
Obrazy dzielą post i pomagają utrzymać uwagę czytającego Ładny obrazek pomaga również przyciągnąć uwagę podczas przewijania i daje powód do zatrzymania się. Ale uwaga, wszystkie obrazy w jakiś sposób muszą odnosić się do treści postu.