Gdzie szukać wsparcia w prowadzeniu sklepu internetowego?

Prowadzenie w pojedynkę sklepu internetowego wymaga wiedzy z bardzo wielu dziedzin. Aby sklep był widoczny dla wyszukiwarek i przynosił oczekiwane zyski, trzeba wdrożyć konkretne działania. Poszukanie wsparcia na zewnątrz pozwoli na intensyfikację tych działań i osiągnięcie lepszych efektów.

Mam sklep internetowy. Dlaczego nie mam klientów?

Samo założenie sklepu internetowego niewątpliwie jest milowym krokiem w drodze na szczyt e-commerce, ale nie wystarczy, by odnieść sukces. Wielu sprzedawców poniosło sromotną porażkę, bo sklep, mimo przystępnych cen i atrakcyjnego asortymentu, nie generował przychodów.

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka, począwszy od nieatrakcyjnego wizualnie szablonu, poprzez brak responsywności, złe opracowanie treści na stronie pod względem SEO do braku odpowiedniej reklamy.

To ostatnie tylko pozornie wydaje się proste. Konkurencja w internecie jest bardzo duża, a źle ukierunkowane działania marketingowe mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Trzeba bowiem pamiętać, że marketing kosztuje, a nieowocne działania przynoszą bardzo wymierne straty.

Jak zwiększyć widoczność sklepu w sieci?

Jest wiele sposobów na zwiększenie widoczności sklepu internetowego w sieci i zwiększenie dochodów. Sama widoczność to bowiem nie wszystko, tajemnica sukcesu tkwi w dotarciu do tych klientów, którzy faktycznie będą chcieli kupować.

Reklama w mediach społecznościowych to jeden z częściej wybieranych kanałów dotarcia do klientów. Tu pod uwagę bierze się zarówno prowadzenie własnych profili firmowych w mediach, jak i współpracę z influencerami.

Wynik w wyszukiwarkach internetowych znacznie poprawia liczba tzw. linków przychodzących. Ich pozyskanie w pojedynkę nie należy do najłatwiejszych, aczkolwiek jest wykonalne. Lepiej jednak zlecić takie działania wyspecjalizowanej agencji marketingowej.

Istotna jest też kwestia responsywności i SEO, niemniej osobie nieobznajmionej z tematem może być trudno wdrożyć odpowiednie działania. W takiej sytuacji warto rozważyć zatrudnienie agencji marketingowej wyspecjalizowanej w reklamie sieciowej lub zdolnego freelancera.

Freelancer czy agencja marketingowa – kto lepiej wypromuje sklep?

Agencja czy freelancer to najczęściej kwestia finansów. Za takie usługi trzeba bowiem zapłacić.

Przy małym budżecie lepiej zatrudnić wszechstronnego freelancera, który wykona audyt strony, wskaże jej słabe punkty i zaproponuje konkretne działania. Warto poszukać takiej osoby, która jest programistą ze znajomością zasad SEO i posiadającą wiedzę na temat marketingu sieciowego.

Przy większym budżecie warto rozważyć zatrudnienie agencji marketingowej. Cena na pewno będzie wyższa, ale też zakres działań dużo szerszy. Tu nad poprawą widoczności strony i zwiększeniem sprzedaży będzie pracował cały zespół. Można więc liczyć na opracowanie długofalowej strategii, zaplanowanie skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku i w Google, które spowodują zwiększenie konwersji. Agencje reklamowe oferują też zaktualizowanie treści na stronie internetowej, tak by była jak najbardziej zgodna z zasadami SEO i jednocześnie trafiała w potrzeby klientów.

Dlaczego wygląd sklepu ma znaczenie i gdzie znaleźć dobrego programistę?

Warto też dbać o wygląd strony internetowej, szczególnie aktualizowanie szablonu według najnowszych trendów. Sklep, który nie zmienił wyglądu od dekady lub dwóch utrzymuje się na rynku chyba tylko cudem. Jednak zdecydowanie większe zaufanie wzbudzają nowoczesne, lekkie i intuicyjne witryny internetowe. One też stoją wyżej w wyszukiwarkach, co na pewno przekłada się na sprzedaż.

Wszelkie głębsze zmiany na stronie internetowej wymagają skorzystania z usług programisty, który je wdroży. On też zadba o implementowanie nowych funkcjonalności oraz bezpieczeństwo sklepu.

Znalezienie dobrego programisty to przede wszystkim kwestia chęci. Można go szukać za pośrednictwem portalu z ofertami pracy, np.: praca programista php – gowork, korzystając z dobrodziejstwa mediów społecznościowych lub portali rekrutacyjnych. Dobrą opcją jest też rozpytanie rodziny i znajomych, czy ktoś korzysta z usług programisty lub zna osobę godną polecenia. W ten sposób można znaleźć też dobrą agencję marketingową lub freelancera.