Dlaczego warto wykorzystać infografiki?

Gdziekolwiek spojrzysz, czy to online czy offline, informacje wizualne nieustannie zwracają naszą uwagę. Infografiki pomagają nam uczynić tę informację wizualną bardziej efektywną. Infografiki pomagają nam zrozumieć złożone procesy lub duże ilości danych na pierwszy rzut oka. Zamienia najbardziej złożony przekaz w prosty zarys, który pozwala nam go szybko zrozumieć. Z tego powodu infografika stała się jedną z głównych metod prostego i szybkiego tworzenia i wizualizacji treści. Jest to niewątpliwie sposób na generowanie treści, zilustrowanie newsa czy po prostu przekazanie informacji w inny sposób.

  • Doskonale dostosowują się do każdej formy i projektu wizualizacji. Można je wykorzystać zarówno w mediach tradycyjnych, jak i cyfrowych. Pozwalają na miliony formatów, a to czyni je znacznie bardziej atrakcyjnymi, ponieważ doskonale dostosowują się do nowych mediów i urządzeń, których używamy do konsumpcji informacji.
  • Dzięki nim nasze mózgi lepiej przetwarzają informacje, ponieważ upraszczają złożone idee, a także pomagają w zrozumieniu bardziej skomplikowanych danych.
  • Wyszukiwania infografiki w głównych wyszukiwarkach wzrosły o ponad 800% w ciągu zaledwie 2 lat, to przekłada się na większe zapotrzebowanie na grafików komputerowych. Sprawdź, dlaczego warto zostać grafikiem: https://www.walutomania.pl/nowoczesny-pomysl-na-zarobek-grafik-komputerowy
  • Infografiki są łatwiejsze do zapamiętania niż zwykły tekst. Działają one o 80% lepiej niż treści tekstowe, ponieważ upraszczają złożone idee i pomagają w zrozumieniu, rozkładając tekst na prostsze obrazy.
  • Wykorzystują elementy, które pozwalają nam na wygodne przyswajanie informacji, takie jak ilustracje, ikony, grafiki, schematy czy tytuły, które ułatwiają zrozumienie.
  • Są one wykorzystywane do wyjaśniania złożonych procesów. Są idealne do wyjaśniania i upraszczania pomysłów.
  • Sprzyjają rozpoznawalności marki (jeśli podąża się za tym samym stylem, który czyni je rozpoznawalnymi).
  • Zwiększają ruch na stronie internetowej, jeśli infografika jest wysokiej jakości i jest powiązana ze stroną internetową marki, to ruch na niej wzrośnie.
  • Ze względu na swój charakter doskonale nadają się do dzielenia się nimi na portalach społecznościowych. Infografiki, podobnie jak media społecznościowe, są dynamiczne, szybkie i bardzo wizualne.