Co to jest SEO?

seo

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces poprawy jakości i ilości ruchu na stronie internetowej. SEO jest ukierunkowane na ruch bezpłatny (tzw. naturalny lub organiczny), a nie na ruch bezpośredni lub płatny. Ruch bezpłatny może pochodzić z różnych rodzajów wyszukiwań, w tym z wyszukiwarek obrazów, wyszukiwarek wideo, wyszukiwarek akademickich, wyszukiwarek wiadomości oraz specyficznych dla branży wyszukiwarek pionowych.

Jako strategia marketingu internetowego, SEO bierze pod uwagę sposób działania wyszukiwarek, zaprogramowane komputerowo algorytmy, które dyktują zachowanie wyszukiwarek, to, czego ludzie szukają, rzeczywiste wyszukiwane terminy lub słowa kluczowe wpisane do wyszukiwarek oraz to, które wyszukiwarki są preferowane przez ich docelowych odbiorców. SEO jest wykonywane, ponieważ witryna odnotuje więcej odwiedzających z wyszukiwarki, gdy strony zajmą wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Odwiedzający te strony mogą następnie potencjalnie zostać przekształceni w klientów.

Zobacz też

WHITE BLACK HAT SEO

White Hat vs Black Hat SEO – czym się różni?